نمایه کلیدواژه ها

ا

  • ادبیات اقلیت غربت‌ها نمی‌مانند، می‌روند؛ خشونت در جهان متنی رمان لولی خنده‌فروش [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 82-51]
  • ادبیات چندفرهنگی غربت‌ها نمی‌مانند، می‌روند؛ خشونت در جهان متنی رمان لولی خنده‌فروش [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 82-51]
  • ادبیات عامه طبقه‌بندی بنمایه های قصه های تالشی براساس نظریة تیپ‌شناسی آرنه/تامپسون [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 231-191]
  • ادبیات کولی‌ها غربت‌ها نمی‌مانند، می‌روند؛ خشونت در جهان متنی رمان لولی خنده‌فروش [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 82-51]
  • استعارة جهتی تاثیر نوع استعاره های مفهومی بر ساخت روایی متون منثور قدیم و جدید [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 306-281]
  • استعارة ساختاری تاثیر نوع استعاره های مفهومی بر ساخت روایی متون منثور قدیم و جدید [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 306-281]
  • استعارة مفهومی تاثیر نوع استعاره های مفهومی بر ساخت روایی متون منثور قدیم و جدید [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 306-281]
  • استعارة هستی‌شناختی تاثیر نوع استعاره های مفهومی بر ساخت روایی متون منثور قدیم و جدید [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 306-281]
  • استعاره بررسی طرح‌واره‌های ذهنی موجود در ضرب‌المثل‌های تهرانی (کتاب قند و نمک) [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 149-119]
  • اسطوره‌ نشانه اسطوره شناسی و جایگاه روایت های اسطوره ای در تبلیغات، بازاریابی و برندسازی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 257-223]
  • اصل برگزیدگی هویت ممدوح در روایت‌های مدحی فرخی سیستانی: تکین‌نمایی و اصل برگزیدگی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 534-497]
  • امنیت و ناامنی زبانی تحلیل امنیت و ناامنی نشانه‌‌ای در سینمای دفاع مقدس با تکیه بر فیلم «باشو، غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 301-273]
  • امنیت و ناامنی نشانه­ای تحلیل امنیت و ناامنی نشانه‌‌ای در سینمای دفاع مقدس با تکیه بر فیلم «باشو، غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 301-273]
  • اندیشۀ سیاسی ایران‌شهری هویت ممدوح در روایت‌های مدحی فرخی سیستانی: تکین‌نمایی و اصل برگزیدگی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 534-497]

ب

  • باشو تحلیل امنیت و ناامنی نشانه‌‌ای در سینمای دفاع مقدس با تکیه بر فیلم «باشو، غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 301-273]
  • بن­مایه طبقه‌بندی بنمایه های قصه های تالشی براساس نظریة تیپ‌شناسی آرنه/تامپسون [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 231-191]
  • بوف کور بررسی و تحلیل بوف کور و موج‌ها اثر ویرجینیا وولف بر اساس نظریۀ رالف فریدمن [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 222-195]
  • بینامتنیت بررسی ترجمه بینانشانه ای نظام کلام و تصویر در نگاره‌ی «گذر سیاوش بر آتش» عبدالوهاب کاشی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 432-415]
  • بینانشانه‌ای بررسی ترجمه بینانشانه ای نظام کلام و تصویر در نگاره‌ی «گذر سیاوش بر آتش» عبدالوهاب کاشی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 432-415]

پ

  • پدر کارکرد عنصر «زمان» در نمایشنامه‌ پدر نوشته فلوریان زلر: مطالعه ای بر اساس عناصر زمانمندی در نظریۀ روایت‌شناسی ژنت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 383-349]
  • پدیدارشناسی گذر گرماس از منطق «لوگوسانتریسم»، یعنی منطق ِ «مرکزگرایی تقلیلی اقتصادی ِ» حاکم بر نظام روایی کلاسیک، به دورنمای «پدیدارشناختی» [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 414-391]
  • پست‌مدرنیسم خوانشِ پست‌مدرن از داستانِ سمک عیار؛ تردید در بنیان‌هایِ سه‌گانۀ زمان، ساختار و روایت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 184-155]

ت

  • تبیین و فهم تحلیل محتوایی فیلم دوازده مرد خشمگین و نسبت آن با آموزش فلسفه ی زبانی تاریخ [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 43-5]
  • تحلیل روایی تحلیل روایی عناصر مدرنیته در رمان هنرمندی از جهان شناور نوشته کازئو ایشیگورو بر اساس الگوی پیتر چایلدز [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 89-59]
  • تحلیل روایی طبقه‌بندی بنمایه های قصه های تالشی براساس نظریة تیپ‌شناسی آرنه/تامپسون [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 231-191]
  • تداوم بررسی تداوم زمان در روایت داستان ساحران در قرآن (بر اساس نظریه ژرار ژنت) [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 489-463]
  • تقابل نسل‌ها تحلیل روایی عناصر مدرنیته در رمان هنرمندی از جهان شناور نوشته کازئو ایشیگورو بر اساس الگوی پیتر چایلدز [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 89-59]
  • تک‌اسطوره مقایسه تطبیقی ساختار اسطوره‌ای روایت در دو فیلم بتمن و شوالیه‌ی تاریکی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 417-389]
  • تلاشی هویتی همگنی تلاشی هویتی و گسست روایی در سلوک محمود دولت‏ آبادی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 122-91]

ج

  • جرم نظام کنشی در سینمای کیمیایی مروری بر فیلم گوزنها و جرم [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 113-89]
  • جنسیت بازنمایی جنسیت مرد در رمان طوبا و معنای شب با تأکید بر درون ماﻳﮥ جدال سنت و مدرنیته [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 161-123]

چ

  • چهار عنصر تخیل باشلار نشانه اسطوره شناسی و جایگاه روایت های اسطوره ای در تبلیغات، بازاریابی و برندسازی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 257-223]

خ

  • خشونت غربت‌ها نمی‌مانند، می‌روند؛ خشونت در جهان متنی رمان لولی خنده‌فروش [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 82-51]
  • خود و دیگر ناهمگونی کنش رفتاری کنشگران سوره یوسف نسبت به موقعیت نشانه‌ای «خود و دیگری» [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 280-259]

د

  • داستان بررسی «زمان روایت» در فیلم «تکرارکنندگان» بر اساس روایت‌شناسی ژرار ژنت [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 57-27]
  • داستان ساحران بررسی تداوم زمان در روایت داستان ساحران در قرآن (بر اساس نظریه ژرار ژنت) [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 489-463]
  • دوازده مرد خشمگین تحلیل محتوایی فیلم دوازده مرد خشمگین و نسبت آن با آموزش فلسفه ی زبانی تاریخ [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 43-5]

ر

  • رالف فریدمن بررسی و تحلیل بوف کور و موج‌ها اثر ویرجینیا وولف بر اساس نظریۀ رالف فریدمن [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 222-195]
  • راوی بازتاب هویت عرفانی ملی در حکایت "نوشروان و دیوانه" از مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 25-1]
  • رمان پسامدرن بازنمایی شیوه ی روایت پردازی رمان پسامدرن بر اساس انگاره ی زبان شناختی-ادبی سیمپسون: مطالعه ی موردی رمان "شب ممکن" [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 360-335]
  • رمان غنایی مدرن بررسی و تحلیل بوف کور و موج‌ها اثر ویرجینیا وولف بر اساس نظریۀ رالف فریدمن [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 222-195]
  • روایت بازتاب هویت عرفانی ملی در حکایت "نوشروان و دیوانه" از مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 25-1]
  • روایت بررسی «زمان روایت» در فیلم «تکرارکنندگان» بر اساس روایت‌شناسی ژرار ژنت [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 57-27]
  • روایت ساختار روش طراحی معماری متاثر از مفهوم فراداستان [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 390-361]
  • روایت بررسی تداوم زمان در روایت داستان ساحران در قرآن (بر اساس نظریه ژرار ژنت) [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 489-463]
  • روایت‏پردازی همگنی تلاشی هویتی و گسست روایی در سلوک محمود دولت‏ آبادی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 122-91]
  • روایت­شناسی معرفی یک ژانر کهن: بزمارزم [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 334-307]
  • روایت­شناسی کارکرد عنصر «زمان» در نمایشنامه‌ پدر نوشته فلوریان زلر: مطالعه ای بر اساس عناصر زمانمندی در نظریۀ روایت‌شناسی ژنت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 383-349]
  • روایت‌شناسی بررسی «زمان روایت» در فیلم «تکرارکنندگان» بر اساس روایت‌شناسی ژرار ژنت [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 57-27]
  • روایت‌شناسی بازنمایی شیوه ی روایت پردازی رمان پسامدرن بر اساس انگاره ی زبان شناختی-ادبی سیمپسون: مطالعه ی موردی رمان "شب ممکن" [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 360-335]
  • روایت‌شناسی نظام کنشی در سینمای کیمیایی مروری بر فیلم گوزنها و جرم [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 113-89]
  • روایت‌شناسی تحلیل روایت شناختیِ فرایند تحوّل ِگفتمانِ پویای رمان کولی کنار آتش اثر منیرو روانی پور برپایة رویکرد نشانه- معناشناسی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 267-239]
  • روایت غیرخطی مطالعه‌ی تطبیقی شیوه‌ی روایت در فیلم‌های ساختار زمانی نو و نگارگری ایرانی (نمونه‌های موردی: فیلم‌های شب روی زمین و کد زمان با شاهنامه و فالنامه طهماسبی) [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 193-163]
  • روایت‌های کمینه‌گرا تأثیر کمینه گرایی بر روایت قفس اثر صادق چوبک [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 453-423]
  • روش طراحی ساختار روش طراحی معماری متاثر از مفهوم فراداستان [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 390-361]
  • رویکرد ژانری معرفی یک ژانر کهن: بزمارزم [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 334-307]

ز

  • زاویۀ دید بازتاب هویت عرفانی ملی در حکایت "نوشروان و دیوانه" از مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 25-1]
  • زمان بررسی «زمان روایت» در فیلم «تکرارکنندگان» بر اساس روایت‌شناسی ژرار ژنت [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 57-27]
  • زمان بررسی تداوم زمان در روایت داستان ساحران در قرآن (بر اساس نظریه ژرار ژنت) [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 489-463]

ژ

  • ژانر بررسی و تحلیل بوف کور و موج‌ها اثر ویرجینیا وولف بر اساس نظریۀ رالف فریدمن [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 222-195]
  • ژانر معرفی یک ژانر کهن: بزمارزم [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 334-307]
  • ژپ لینت ولت گونه‌شناسی روایی در رمان مصابیح اورشلیم علی بدر بر اساس نظریة ژپ لینت ولت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 607-579]
  • ژرار ژنت کارکرد عنصر «زمان» در نمایشنامه‌ پدر نوشته فلوریان زلر: مطالعه ای بر اساس عناصر زمانمندی در نظریۀ روایت‌شناسی ژنت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 383-349]

س

  • ساختار زمانی ‌نو مطالعه‌ی تطبیقی شیوه‌ی روایت در فیلم‌های ساختار زمانی نو و نگارگری ایرانی (نمونه‌های موردی: فیلم‌های شب روی زمین و کد زمان با شاهنامه و فالنامه طهماسبی) [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 193-163]
  • ساختارگرایی بازتاب هویت عرفانی ملی در حکایت "نوشروان و دیوانه" از مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 25-1]
  • ساختارگرایی گذر گرماس از منطق «لوگوسانتریسم»، یعنی منطق ِ «مرکزگرایی تقلیلی اقتصادی ِ» حاکم بر نظام روایی کلاسیک، به دورنمای «پدیدارشناختی» [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 414-391]
  • سبک‌شناسی شناختی تاثیر نوع استعاره های مفهومی بر ساخت روایی متون منثور قدیم و جدید [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 306-281]
  • سپهرنشانه‌ای ناهمگونی کنش رفتاری کنشگران سوره یوسف نسبت به موقعیت نشانه‌ای «خود و دیگری» [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 280-259]
  • سفر قهرمان مقایسه تطبیقی ساختار اسطوره‌ای روایت در دو فیلم بتمن و شوالیه‌ی تاریکی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 417-389]
  • سفر نویسنده مقایسه تطبیقی ساختار اسطوره‌ای روایت در دو فیلم بتمن و شوالیه‌ی تاریکی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 417-389]
  • سلوک همگنی تلاشی هویتی و گسست روایی در سلوک محمود دولت‏ آبادی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 122-91]
  • سلیقۀ شاهی هویت ممدوح در روایت‌های مدحی فرخی سیستانی: تکین‌نمایی و اصل برگزیدگی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 534-497]
  • سمک عیار خوانشِ پست‌مدرن از داستانِ سمک عیار؛ تردید در بنیان‌هایِ سه‌گانۀ زمان، ساختار و روایت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 184-155]
  • سنت بازنمایی جنسیت مرد در رمان طوبا و معنای شب با تأکید بر درون ماﻳﮥ جدال سنت و مدرنیته [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 161-123]
  • سهروردی گشودگیِ استعاریِ عنوان در متن: بارقه‌های مدرنیسم در عناوینِ آثارِ شیخ اشراق [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 571-541]
  • سورة یوسف ناهمگونی کنش رفتاری کنشگران سوره یوسف نسبت به موقعیت نشانه‌ای «خود و دیگری» [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 280-259]
  • سوژه­های گفتمانی تحلیل امنیت و ناامنی نشانه‌‌ای در سینمای دفاع مقدس با تکیه بر فیلم «باشو، غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 301-273]
  • سیاوش بررسی ترجمه بینانشانه ای نظام کلام و تصویر در نگاره‌ی «گذر سیاوش بر آتش» عبدالوهاب کاشی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 432-415]
  • سیمپسون بازنمایی شیوه ی روایت پردازی رمان پسامدرن بر اساس انگاره ی زبان شناختی-ادبی سیمپسون: مطالعه ی موردی رمان "شب ممکن" [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 360-335]
  • سینمای دفاع مقدس تحلیل امنیت و ناامنی نشانه‌‌ای در سینمای دفاع مقدس با تکیه بر فیلم «باشو، غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 301-273]

ش

  • شاه ـ ممدوح هویت ممدوح در روایت‌های مدحی فرخی سیستانی: تکین‌نمایی و اصل برگزیدگی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 534-497]
  • شاهنامة طهماسبی بررسی ترجمه بینانشانه ای نظام کلام و تصویر در نگاره‌ی «گذر سیاوش بر آتش» عبدالوهاب کاشی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 432-415]
  • شاهنامه مطالعه‌ی تطبیقی شیوه‌ی روایت در فیلم‌های ساختار زمانی نو و نگارگری ایرانی (نمونه‌های موردی: فیلم‌های شب روی زمین و کد زمان با شاهنامه و فالنامه طهماسبی) [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 193-163]
  • شب روی زمین مطالعه‌ی تطبیقی شیوه‌ی روایت در فیلم‌های ساختار زمانی نو و نگارگری ایرانی (نمونه‌های موردی: فیلم‌های شب روی زمین و کد زمان با شاهنامه و فالنامه طهماسبی) [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 193-163]
  • شب ممکن بازنمایی شیوه ی روایت پردازی رمان پسامدرن بر اساس انگاره ی زبان شناختی-ادبی سیمپسون: مطالعه ی موردی رمان "شب ممکن" [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 360-335]
  • شهرنوش پارسی‌پور بازنمایی جنسیت مرد در رمان طوبا و معنای شب با تأکید بر درون ماﻳﮥ جدال سنت و مدرنیته [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 161-123]
  • شوالیۀ تاریکی مقایسه تطبیقی ساختار اسطوره‌ای روایت در دو فیلم بتمن و شوالیه‌ی تاریکی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 417-389]

ص

  • صادق چوبک تأثیر کمینه گرایی بر روایت قفس اثر صادق چوبک [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 453-423]
  • صفویه مطالعه‌ی تطبیقی شیوه‌ی روایت در فیلم‌های ساختار زمانی نو و نگارگری ایرانی (نمونه‌های موردی: فیلم‌های شب روی زمین و کد زمان با شاهنامه و فالنامه طهماسبی) [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 193-163]

ض

  • ضرب‌المثل تهرانی.  بررسی طرح‌واره‌های ذهنی موجود در ضرب‌المثل‌های تهرانی (کتاب قند و نمک) [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 149-119]

ط

  • طرح­واره­های ذهنی بررسی طرح‌واره‌های ذهنی موجود در ضرب‌المثل‌های تهرانی (کتاب قند و نمک) [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 149-119]
  • طرح و پی‌رنگ بازتاب هویت عرفانی ملی در حکایت "نوشروان و دیوانه" از مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 25-1]
  • طوبا و معنای شب بازنمایی جنسیت مرد در رمان طوبا و معنای شب با تأکید بر درون ماﻳﮥ جدال سنت و مدرنیته [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 161-123]

ع

  • عطار بازتاب هویت عرفانی ملی در حکایت "نوشروان و دیوانه" از مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 25-1]
  • علی اکبرکرمانی‌نژاد غربت‌ها نمی‌مانند، می‌روند؛ خشونت در جهان متنی رمان لولی خنده‌فروش [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 82-51]
  • علی بدر گونه‌شناسی روایی در رمان مصابیح اورشلیم علی بدر بر اساس نظریة ژپ لینت ولت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 607-579]
  • عناصر زمانمندی کارکرد عنصر «زمان» در نمایشنامه‌ پدر نوشته فلوریان زلر: مطالعه ای بر اساس عناصر زمانمندی در نظریۀ روایت‌شناسی ژنت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 383-349]
  • عنوان گشودگیِ استعاریِ عنوان در متن: بارقه‌های مدرنیسم در عناوینِ آثارِ شیخ اشراق [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 571-541]
  • عینیت و ارزش تحلیل محتوایی فیلم دوازده مرد خشمگین و نسبت آن با آموزش فلسفه ی زبانی تاریخ [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 43-5]

غ

  • غریبۀ کوچک تحلیل امنیت و ناامنی نشانه‌‌ای در سینمای دفاع مقدس با تکیه بر فیلم «باشو، غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 301-273]

ف

  • فالنامة طهماسبی مطالعه‌ی تطبیقی شیوه‌ی روایت در فیلم‌های ساختار زمانی نو و نگارگری ایرانی (نمونه‌های موردی: فیلم‌های شب روی زمین و کد زمان با شاهنامه و فالنامه طهماسبی) [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 193-163]
  • فراداستان ساختار روش طراحی معماری متاثر از مفهوم فراداستان [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 390-361]
  • فرایند روایی شوشی نشانه اسطوره شناسی و جایگاه روایت های اسطوره ای در تبلیغات، بازاریابی و برندسازی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 257-223]
  • فرایند روایی کنشی نشانه اسطوره شناسی و جایگاه روایت های اسطوره ای در تبلیغات، بازاریابی و برندسازی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 257-223]
  • فرخی‌سیستانی هویت ممدوح در روایت‌های مدحی فرخی سیستانی: تکین‌نمایی و اصل برگزیدگی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 534-497]
  • فردگرایی تحلیل روایی عناصر مدرنیته در رمان هنرمندی از جهان شناور نوشته کازئو ایشیگورو بر اساس الگوی پیتر چایلدز [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 89-59]
  • فلسفۀ زبانی تاریخ تحلیل محتوایی فیلم دوازده مرد خشمگین و نسبت آن با آموزش فلسفه ی زبانی تاریخ [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 43-5]
  • فلوریان زلر کارکرد عنصر «زمان» در نمایشنامه‌ پدر نوشته فلوریان زلر: مطالعه ای بر اساس عناصر زمانمندی در نظریۀ روایت‌شناسی ژنت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 383-349]
  • فیلم بررسی «زمان روایت» در فیلم «تکرارکنندگان» بر اساس روایت‌شناسی ژرار ژنت [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 57-27]
  • فیلم ‌مدولار مطالعه‌ی تطبیقی شیوه‌ی روایت در فیلم‌های ساختار زمانی نو و نگارگری ایرانی (نمونه‌های موردی: فیلم‌های شب روی زمین و کد زمان با شاهنامه و فالنامه طهماسبی) [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 193-163]

ق

  • قرآن بررسی تداوم زمان در روایت داستان ساحران در قرآن (بر اساس نظریه ژرار ژنت) [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 489-463]
  • قصه­های تالشی طبقه‌بندی بنمایه های قصه های تالشی براساس نظریة تیپ‌شناسی آرنه/تامپسون [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 231-191]
  • قصیده هویت ممدوح در روایت‌های مدحی فرخی سیستانی: تکین‌نمایی و اصل برگزیدگی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 534-497]

ک

  • کد زمان مطالعه‌ی تطبیقی شیوه‌ی روایت در فیلم‌های ساختار زمانی نو و نگارگری ایرانی (نمونه‌های موردی: فیلم‌های شب روی زمین و کد زمان با شاهنامه و فالنامه طهماسبی) [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 193-163]
  • کمینه‌گرایی تأثیر کمینه گرایی بر روایت قفس اثر صادق چوبک [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 453-423]
  • کنشگرف گِرِمس نظام کنشی در سینمای کیمیایی مروری بر فیلم گوزنها و جرم [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 113-89]

گ

  • گرماس گذر گرماس از منطق «لوگوسانتریسم»، یعنی منطق ِ «مرکزگرایی تقلیلی اقتصادی ِ» حاکم بر نظام روایی کلاسیک، به دورنمای «پدیدارشناختی» [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 414-391]
  • گسست روایی همگنی تلاشی هویتی و گسست روایی در سلوک محمود دولت‏ آبادی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 122-91]
  • گسست گفتمانی تحلیل کارکردهای گسست گفتمانی‌ دررمان " نگران نباش" اثر مهسا محب علی : رویکردی نشانه –معناشناختی به تحلیل گفتمان ادبی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 343-311]
  • گفتمانِ پویا تحلیل روایت شناختیِ فرایند تحوّل ِگفتمانِ پویای رمان کولی کنار آتش اثر منیرو روانی پور برپایة رویکرد نشانه- معناشناسی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 267-239]
  • گفتمان تبلیغاتی نشانه اسطوره شناسی و جایگاه روایت های اسطوره ای در تبلیغات، بازاریابی و برندسازی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 257-223]
  • گفتمان روایی ـ ادبی تحلیل کارکردهای گسست گفتمانی‌ دررمان " نگران نباش" اثر مهسا محب علی : رویکردی نشانه –معناشناختی به تحلیل گفتمان ادبی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 343-311]
  • گوزن‌ها نظام کنشی در سینمای کیمیایی مروری بر فیلم گوزنها و جرم [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 113-89]
  • گونه­شناسی روایی گونه‌شناسی روایی در رمان مصابیح اورشلیم علی بدر بر اساس نظریة ژپ لینت ولت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 607-579]

ل

  • لوگوسانتریسم گذر گرماس از منطق «لوگوسانتریسم»، یعنی منطق ِ «مرکزگرایی تقلیلی اقتصادی ِ» حاکم بر نظام روایی کلاسیک، به دورنمای «پدیدارشناختی» [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 414-391]
  • لولی خنده‌فروش غربت‌ها نمی‌مانند، می‌روند؛ خشونت در جهان متنی رمان لولی خنده‌فروش [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 82-51]
  • لینت‏ولت همگنی تلاشی هویتی و گسست روایی در سلوک محمود دولت‏ آبادی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 122-91]

م

  • مجاز و استعاره گشودگیِ استعاریِ عنوان در متن: بارقه‌های مدرنیسم در عناوینِ آثارِ شیخ اشراق [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 571-541]
  • محمود دولت‏آبادی همگنی تلاشی هویتی و گسست روایی در سلوک محمود دولت‏ آبادی [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 122-91]
  • مدرنیته تحلیل روایی عناصر مدرنیته در رمان هنرمندی از جهان شناور نوشته کازئو ایشیگورو بر اساس الگوی پیتر چایلدز [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 89-59]
  • مدرنیته بازنمایی جنسیت مرد در رمان طوبا و معنای شب با تأکید بر درون ماﻳﮥ جدال سنت و مدرنیته [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 161-123]
  • مدرنیسم گشودگیِ استعاریِ عنوان در متن: بارقه‌های مدرنیسم در عناوینِ آثارِ شیخ اشراق [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 571-541]
  • مدل طراحی ساختار روش طراحی معماری متاثر از مفهوم فراداستان [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 390-361]
  • مسعود کیمیایی نظام کنشی در سینمای کیمیایی مروری بر فیلم گوزنها و جرم [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 113-89]
  • مصابیح اورشلیم گونه‌شناسی روایی در رمان مصابیح اورشلیم علی بدر بر اساس نظریة ژپ لینت ولت [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 607-579]
  • مصیبت­نامه بازتاب هویت عرفانی ملی در حکایت "نوشروان و دیوانه" از مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 25-1]
  • معماری ساختار روش طراحی معماری متاثر از مفهوم فراداستان [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 390-361]
  • معناشناسی شناختی بررسی طرح‌واره‌های ذهنی موجود در ضرب‌المثل‌های تهرانی (کتاب قند و نمک) [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 149-119]
  • منظومه­های روایی فارسی معرفی یک ژانر کهن: بزمارزم [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 334-307]
  • مهسا محب‌علی تحلیل کارکردهای گسست گفتمانی‌ دررمان " نگران نباش" اثر مهسا محب علی : رویکردی نشانه –معناشناختی به تحلیل گفتمان ادبی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 343-311]
  • موج‌ها بررسی و تحلیل بوف کور و موج‌ها اثر ویرجینیا وولف بر اساس نظریۀ رالف فریدمن [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 222-195]

ن

  • نشانه‌شناسی فرهنگی ناهمگونی کنش رفتاری کنشگران سوره یوسف نسبت به موقعیت نشانه‌ای «خود و دیگری» [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 280-259]
  • نشانه‌معناشناسی تحلیل روایت شناختیِ فرایند تحوّل ِگفتمانِ پویای رمان کولی کنار آتش اثر منیرو روانی پور برپایة رویکرد نشانه- معناشناسی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 267-239]
  • نشانه‌معناشناسی تحلیل کارکردهای گسست گفتمانی‌ دررمان " نگران نباش" اثر مهسا محب علی : رویکردی نشانه –معناشناختی به تحلیل گفتمان ادبی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 343-311]
  • نظریۀ کنشی نظام کنشی در سینمای کیمیایی مروری بر فیلم گوزنها و جرم [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 113-89]
  • نگارگری مطالعه‌ی تطبیقی شیوه‌ی روایت در فیلم‌های ساختار زمانی نو و نگارگری ایرانی (نمونه‌های موردی: فیلم‌های شب روی زمین و کد زمان با شاهنامه و فالنامه طهماسبی) [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 193-163]
  • نگران نباش تحلیل کارکردهای گسست گفتمانی‌ دررمان " نگران نباش" اثر مهسا محب علی : رویکردی نشانه –معناشناختی به تحلیل گفتمان ادبی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 343-311]

و

  • واژه‌های کلیدی: بتمن مقایسه تطبیقی ساختار اسطوره‌ای روایت در دو فیلم بتمن و شوالیه‌ی تاریکی [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 417-389]
  • واژه‌های کلیدی: فناوری آموزشی تحلیل محتوایی فیلم دوازده مرد خشمگین و نسبت آن با آموزش فلسفه ی زبانی تاریخ [دوره 5، شماره 10، 1400، صفحه 43-5]

ه

  • هنرمندی از جهان شناور تحلیل روایی عناصر مدرنیته در رمان هنرمندی از جهان شناور نوشته کازئو ایشیگورو بر اساس الگوی پیتر چایلدز [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 89-59]

ی

  • یوری لوتمان ناهمگونی کنش رفتاری کنشگران سوره یوسف نسبت به موقعیت نشانه‌ای «خود و دیگری» [دوره 5، شماره 9، 1400، صفحه 280-259]